måndag 4 januari 2016

POETRY IS NEVER WASTED

När jag var nio år bestämde jag mig att jag skulle bli konstnär när jag blev stor.
  När jag var femton beslöt jag mig för att skriva också. Samma år hade jag plöjt igenom min pappas Hermodskurs i svensk grammatik, bara för kul skull. Man kan eventuellt skriva på sitt eget språk utan att kunna grammatik men det blir knepigt att lära sig andra språk när man inte ser bygget bakom. Det bäddar för missförstånd.
  För att kunna förklara något för någon annan måste man ha förstått överkursen, mycket mer än det som frågas efter. För att kunna göra det lätt måste man först förstå det svåra.
  Nu har det gått fem månader sen sommarens utställning. Jag gillar fortfarande Flugan & Co på inbjudningskortet så jag lägger upp det är. Vill man se mer konst går man in på min hemsida:
www.kerstinpettersson.com.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar